Ulotki reklamowe – najpopularniejszy, ale czy z pewnością najlepszy sposób reklamy?
Mówi się, że niektóre formy reklamy są już tak bezużyteczne, że nie warto tracić na nie czasu i tym bardziej pieniędzy. Nie trzeba zgadywać, że istnieje pogląd, że ulotki reklamowe są przeżytkiem, które po chwili wzięte, zaraz lądują w najbliższym koszu na śmieci.
Ulotki to relatywnie tania forma reklamy
Trudno się z tym nie zgodzić, jednak jest to na tyle tania forma reklamy, że trafia do dużo większej ilości potencjalnych klientów, niż w przypadku innych reklam – ulotki drukuje się masowo i nawet jeżeli jakaś ich ilość trafi do kogoś z przekazem, to można traktować to jako duży sukces, zważywszy na fakt, że ulotki są produkowane w tysiącach sztuk. I choć na początku stwierdziłem, że trudno nie zgodzić się z tym, że ulotki reklamowe to raczej przeżytek, to nie w każdym przypadku.
Warto pamiętać, że ulotka reklamowa powinna być traktowana jak strona internetowa w Sieci. Zarówno ulotka, jak i strona stanowi nieodłączną część wizytówki firmy – mamy tutaj jednak pewien dylemat względem realnego życia, a wirtualnej rzeczywistości. Warto pamiętać, że ulotka daje szansę na zapoznanie się z profilem firmy, sługami, produktami, a także posłuży jako kontakt z naszą firmą – w końcu warto zamieścić na niej dane teleadresowe, czy adres naszej strony internetowej.
Co jednak zrobić by ulotka nie wylądowała w najbliższym koszu? Przede wszystkim umieszczajmy ją w gazetach (pomiędzy stronami) lub w miejscach gdzie ludzie stoją a nie biegną (np. peron).