Skuteczne sposoby promocji firmy w Internecie
Obecnie, jeżeli firma chce być obecna na rynku musi być zauważalna zarówno lokalnie jak również w Internecie. Poniżej opis najczęściej stosowanych metod promocji przedsiębiorstwa w sieci.
1. Stosowanie mailingu internetowego i newslettera
Jest to próba trafienia do klientów za pomocą poczty elektronicznej. Mailing internetowy ma charakter reklamowy, a powszechne jest ostatnio wykupowanie mailingów na serwisach informacyjnych (np. onet.pl). Newsletter natomiast ma charakter informacyjny, w którym obok podstawowych danych o ofercie, promocjach czy nowościach znajdą się ciekawostki i porady, które uczynią go bardziej interesującym dla klienta.
2. Własna witryna internetowa
Narzuca to konieczność podjęcia działań takich jak m.in. wykup hostingu oraz domeny, czy programu ułatwiającego zarządzanie tą stroną, co łączy się z koniecznością pokrycia pewnych wydatków, od których jednak większe są osiągnięte korzyści. Strona pozwala na nieustanne umieszczanie informacji o profilu działalności, ofercie, promocjach podmiotu gospodarczego, będąc swoistą wizytówką firmy
3. Pozycjonowanie serwisów internetowych w wyszukiwarkach
Posiadając witrynę internetową, warto pomyśleć o zapewnieniu jej jak najwyższej pozycji w sieci m.in. stosując pozycjonowanie, czyli czynności prowadzące do tego by po wpisaniu odpowiedniej frazy w wyszukiwarce konkretna strona zajmowała jak najlepszą pozycję w wynikach. Im szybciej użytkownik znajdzie i zajrzy na serwis danej firmy tym bardziej prawdopodobne, że stanie się jej klientem.
4. Publikacje sponsorowane
Ostatnimi czasy dużym powodzeniem cieszą się tzw. artykuły sponsorowane. Tego typu usługi świadczą firmy oraz posiadacze prywatnych stron lub blogów. Usługa polega na odpłatnym opublikowaniu wpisu na blogu zawierającego link do promowanej firmy, produktu bądź usługi. Artykuły sponsorowane dają podwójną korzyść. Pierwsza z nich to poprawa widoczności firmy w wyszukiwarkach (pozycjonowanie), natomiast druga korzyść to budowanie wizerunku i rozpoznawalności firmy.