Search Experience Optimization (SXO) — nowy trend, który zrewolucjonizuje SEO, CRO i UX w 2022 roku

Nie jest tajemnicą, że optymalizacja pod kątem wyszukiwarek, optymalizacja współczynnika konwersji i projektowanie UX to ważne aspekty marketingu online. Ale co się stanie, gdy połączysz je wszystkie razem? Tu właśnie wkracza koncepcja SXO (Search Experience Optimization).

Jak SXO może pomóc Ci osiągnąć wyższą pozycję w SERPach

Gdy nowe firmy próbują pozyskać swoich klientów, często zapominają o jednej istotnej rzeczy. Aby zdobyć klientów, firmy muszą najpierw przyciągnąć ich uwagę. Aby to zrobić, muszą być widoczne dla klienta.

W tym miejscu w grę wchodzi optymalizacja pod kątem wyszukiwarek (SEO). Search Engine Optimization to jeden z najlepszych sposobów na zwiększenie świadomości marki przy stosunkowo niskich kosztach.

Jednocześnie jednak SEO ma swoje ograniczenia dla firm nastawionych na przychody. SEO nie jest strategią marketingową skoncentrowaną na konwersji. Większość Twojego ruchu organicznego pochodzi z samego szczytu ścieżki marketingowej, co oznacza, że ​​aby przekonwertować tych użytkowników, musisz wejść nieco głębiej niż upychanie słów kluczowych. Oprócz dostarczania informacji, musisz dostarczać wartość.

Prawda jest taka, że ​​nie ma znaczenia, jak dobrze zoptymalizowana jest Twoja witryna pod kątem wyszukiwarek, jeśli nikt nie chce z nią wchodzić w interakcje.

Musisz upewnić się, że ludzie mogą nie tylko znaleźć Twoją witrynę, wyszukując odpowiednie zapytania, ale także cieszyć się doświadczeniem ze sklepem eCommerce lub blogiem na tyle, aby kliknąć i dokonać zakupu. W przeciwnym razie zrezygnują natychmiast i prawdopodobnie nigdy nie wrócą. Jeśli jednak skupisz się wyłącznie na pięknym wyglądzie strony i nie zainwestujesz w swoje treści, Twoje rankingi również spadną, ponieważ wyszukiwarki nie będą postrzegać Twoich stron jako odpowiednich, a potencjalni odwiedzający nie będą usatysfakcjonowani jeśli to, co przeczytają jest wybrakowane lub nieistotne.

Dlatego SEO, CRO i UX Design muszą iść w parze

Tylko wtedy gdy tak się stanie będziesz mógł przewyższyć konkurencję i zarobić więcej pieniędzy. Krótko mówiąc, SEO z funkymedia przyciągnie użytkowników do Twojej witryny, UX Design sprawi, że zostaną, a CRO zachęci ich do konwersji.

Share