Co to jest outsourcing Call Center?

Outsourcing call center to strategiczna decyzja biznesowa polegająca na wykorzystaniu firmy zewnętrznej do zarządzania działaniami z zakresu call center i obsługi klienta. Outsourcing call center zyskał ostatnio wiele uwagi, ponieważ coraz więcej firm szuka sposobów na optymalizacje kosztów. W dzisiejszym artykule przeanalizujemy korzyści oraz wady wynikające z outsourcingu usługi call center. Ten wpis może być pomocnym pierwszym krokiem przy podjęciu decyzji, czy outsourcing call center jest odpowiedni dla Twojej firmy.

Zalety outsourcingu call center

Niższe koszty. Zwolennicy outsourcingu twierdzą, że znacznie ogranicza on lub eliminuje koszty związane z prowadzeniem call center. Gdy operacyjne centrum obsługi telefonicznej, infrastruktura, koszty ogólne i koszty pracy są znacznie zmniejszone (lub są obsługiwane przez zewnętrznego usługodawcę), oszczędności mogą być znaczne.

Eliminacja problemów kadrowych. Zewnętrzni usługodawcy zazwyczaj zajmują się zatrudnianiem, szkoleniami, planowaniem i zarządzaniem zespołem agentów call center. Może to zaoszczędzić czas, pieniądze i wiele innych problemów..

Korzystanie z wiedzy i doświadczenia specjalistów. Agencje prowadzące obsługę call center mają często wieloletni staż a co za tym idzie ogromne doświadczenie. Branża call center jest bardzo wymagająca. Wypracowanie skutecznych strategii na własną rękę może zająć nam masę czasu.

Wady outsourcingu call center

Niewystarczająca wiedza o firmie. Może się zdarzyć, że zewnętrzni agenci call center nie będą mieć wystarczającej wiedzy o praktykach i wartości danej firmy. Bardzo często agencje call center specjalizują się tylko i wyłącznie w określonych branżach (w tych, których czują się najlepiej). Warto te kwestie przedyskutować przed podjęciem współpracy z agencją call center.

Mniejsza kontrola. Powierzając obsługę call center zewnętrznej firmie, siłą rzeczy mamy nieco mniejszą kontrolę nad niektórymi procesami. Kluczowe w tej sytuacji będzie dokładne opracowanie planu strategicznego przed rozpoczęciem działań.

Podsumowanie

Call center to bardzo trudna i wymagająca branża. Zlecenie jej obsługi zewnętrznej firmie może okazać się strzałem w dziesiątkę. Pozwoli na zaoszczędzenie ogromnej ilości czasu związanego z organizacją stanowisk oraz rekrutacją i szkoleniami pracowników.

Podobne wpisy